30 Ekim 2016 Pazar

Güneş ve Rüzgar

Merhaba ve mutlu pazarlar ;

Uzun zaman önce yine masallardan , çocukluğumuzdan , çocukluk hikayelerimizden , kitaplarımızdan bahsetmiştik  ...
Ve ara sıra birer masalla kendimizi ödüllendirelim , unuttuklarımızı hatırlayalım diye de konuşmuştuk ....
Hani olur ya yine çıkarılacak bir ders , çocuklara anlatacak bir şeyler yakalarız ...
Uzun lafın kısası ; hadi bu pazar kısacık bir masal günü olsun ....
Ezop Masalları'nı duymayan var mıdır ...?
Güneş ve Rüzgar .....

 " Güneş ve rüzgar kimin daha güçlü olduğunu tartışıyorlarmış . Rüzgar ;
" Ben daha güçlü olduğumu kanıtlayacağım . Şu karşıdaki paltolu yaşlı adamı görüyor musun ? Paltosunu senden daha hızlı çıkaracağıma bahse girerim . ...   " demiş .
Güneş bir bulutun arkasına çekilmiş ve rüzgar bir kasırga şiddetinde esmeye başlamış . O kadar kuvvetle estikçe ihtiyar adam paltosuna daha sıkı sarılıyormuş .
Sonunda rüzgar pes edip durmuş . Güneş bulutların arkasından çıkıp yaşlı adama nazikçe gülümsemiş . Çok geçmeden adam alnındaki teri silip paltosunu çıkarmış .
Güneş rüzgara nazik ve dostça davranışın şiddet ve güç gösterisinden her zaman daha etkili olduğunu söylemiş .  "

EZOP

( Ezop ; Krezüs'un sarayında yaşayan Yunanlı bir köleydi ve İÖ.600 yıllarında ölümsüz masallar yazmıştı .)


Bu masal Alfa Yayınları'nın 2006 yılı baskısı Kendi Kutup Yıldızını Bul kitabındandır ...


Bu masaldan ders almamak mümkün mü ....? Hele de yaşadığımız bu zamanda ....
Sevgiyle , dostça , sağlıcakla kalın ....
Ezop Masalları

12 yorum:

  1. Çocukluğuma geri döndüm. Sevgiler canim.😊

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir masal sınıf kitaplığından ödünç alıp okuduğum masal kitaplarını hatırlattı bana. Teşekkurler sevgiler<3

    YanıtlaSil
  3. Ezop masallarında çok güzel dersler vardır.Teşekkürler canım benim :)

    YanıtlaSil
  4. Masallarda ne çok dünya gerçeği gizlidir. Lafontaine Masalları, Ezop Masalları. Aslında sadece çocukların değil, büyüklerin de bu masallardan yararlanması lazım.
    Güneş ve Rüzgar öyküsü çok güzeldi. Teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Masalın mesajı çok güzel. Postun fotoğrafı da öyle :)

    YanıtlaSil
  6. Cok güzel bir hikaye eskilere gittim. Ne güzel bir resim...

    YanıtlaSil
  7. Bir anda umutla doldum fırtınanın sonunda kaybedeceğini düşünerek. Ne güzel bir masaldır o :)

    YanıtlaSil
  8. Sıcacık bir masal...
    O güneş çıkacak, çıkmalı...
    İnanıyorum ♥

    YanıtlaSil
  9. Ezop Masalları'nı çok severdim :)) Harika bir alıntı seçmişsin Didemika.. İyi okumalar :D

    YanıtlaSil
  10. Ahhh didemikam gerçektende ne çok ihtiyacımız var şu günlerde.

    YanıtlaSil
  11. Guzel hikaye bayildim ilk kez okudumve not aldim :)

    YanıtlaSil

Laf aramızda; yorumlarınızla minik sihirli dokunuşlar yapabilirsiniz ...
Destek olalım istemez misiniz?
Gözüm yorumlarınızda ....

Killing Eve

  İngiliz yazar Luke Jennings'in , Codename Villanelle adlı kitaplarından uyarlanan ve BBC’nin düşük bütçe ile çektiği kaliteli yapımla...