5 Eylül 2016 Pazartesi

İyilik Bul , İyilik Yap

 " İyilik bumerang gibidir, size döner . "  demişler ya ondan ben de size bu filmi izlemenizi önersem ; iyilik yapmış olur muyum ...?
"Pay It Forward - İyilik Bul, İyilik Yap"
Benim yüreğimdeki çocuk pek heveslendi bu işe yine ....
İyilik yapın iyilik bulun ....
Ama öncelikle yapacak iyilik bulmak gerek ...

2000 yılında vizyona giren bir film, aslında yeni değil  .... 
Aile , dram , romantik türlerinde bir film olmasına rağmen , benim için tam bir kişisel gelişim kitabı yerine geçen bir film oldu . Filmin muhteşem farklı bir konusu , inanılmaz oyunculuğu ya da bambaşka şaşırtıcı bir unsuru yok aslına bakarsanız ... Bazı sahnelerin abartılı ve yapay geldiği düşünülebilir de ... Ancak yaşam ve insanlar hakkında oldukça düşündürücü ...
Şu sıralar unuttuğumuz insani duygularımızın canlandığı bu filmin yönetmeni Mimi Leder  ...  

Filmin başı oldukça enterasan ; adamın biri daha önce hiç görmediği bir yabancıya bir jaguar hediye ediyor .... Yok yok yanlış duymadınız , aynen böyle başlayan bir film . Akıllara zarar jaguar olayı diyenler var tabi ki ...
11 yaşındaki Trevor ( Haley Joel Osment )  alkol bağımlısı annesi ( Helen Hunt ) ile beraber yaşamaktadır . Trevor'ın sorunlu bir hayatı vardır . Babası ki bu oyuncu sürpriz bir isim ( Bon Jovi ) onları terkedip gitmiştir . Aile içi şiddet uygulayan kısa bir baba rolünde izliyoruz kendisini ...
Okulda yeni rehberlik sınıfı öğretmeni olan bay Simonet ( Kevin Spacey ) , derste onlara daha önce verilen ödevlere benzemeyen bir ödev verir ; " Dünyayı değiştirecek bir fikir düşünün ve bunu hayata geçirin.  "
Trevor düşünür ve aklına bir proje gelir . Aslında o yaştaki bir çocuk için oldukça basit bir şeydir , proje değil .... Gerçekten ihtiyacı olan birisine bir iyilik yapmak , ilk adım olacaktır onun için ... Ama bunun karşılığını ödenmesi bambaşka olacaktır . İyilik yapılan kişi de ; ihtiyacı olan üç başka kişiye yardım edecektir .
Trevor iyiliklerin bu şekilde devam ederek dünyayı değiştirmesini ummaktadır .
Trevor iyilik yapmak için bir evsizi seçer ( James Cavaziel ) ve iyilikler zinciri başlar . Ama her şey Trevor'ın beklediği şekilde gelişmez . Projeyi hayata geçirirken bazı güçlüklerle karşılaşır . Çoğu zaman umudunu yitirir.

Filmin başında kendine ilginç şekilde jaguar hediye edilen kişi , bir gazetecidir ( Jay Mohr ). Gazeteci nedensiz hediyesinin araştırmasını yaparken  , Trevor'ın iyilikler zincirini takibe başlar . Aslında  " İyilik Bul , İyilik Yap "  projesi hiç de Trevor'ın düşündüğü şekilde başarısız olmamıştır . Yapılan iyiliklerin sahipleriyle , bu düşünce çok büyük bir kitleye ulaşmıştır .

Sıcacık , toz pembe görünen film şaşırtıcı bir sonla bitiyor ...  Benim filmin başından beri ilk gözüme takılan nesnenin getireceği sonucu film boyunca yüreğimde taşımam ayrı tabi ki ... Ama yine de hüsnü kuruntu yaptım diyerek farklı bir son beklemiştim .
İzleyenlerin yorumlarını merakla beklemekteyim . Ayrıca izlememiş olup da tavsiyeme uymak isteyen olursa ; keyifli seyirler ....

Biri sana iyilik yapınca, sen ona iyilik yapma... Git bir başkasına yap...  "

Pay It Forward   " İyilik Bul , İyilik Yap " Film görseli internet alıntısıdır .


26 yorum:

  1. Bu tarz içinde güzel bir mesaj barındıran filmleri çok severim :) Gerçekten güzel bir konusu varmış, sonunu merak ettim doğrusu :) En kısa zamanda izlemeye çalışacağım :) Kaleminize sağlık :) Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Oo bu film tam benlikmiş, çok severim böyle pozitif pozitif insanı alıp masal alemine götüren filmleri, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Sanki hayal meyal hatırlıyorum bu filmi izlediğimi. Hayal meyal olduğuna göre tekrar izlemeliyim bence...
    Öperim didemikam seni ♥

    YanıtlaSil
  4. İlk fırsatta mutlaka izleyeceğim Didemikam ve izlettireceğim :)

    YanıtlaSil
  5. İyilik...
    İyilik üzerine film.
    Ne iyi şeyler...
    İyi filmdir :)

    YanıtlaSil
  6. Bu filmi çok severim,defalarca izledim, sonu hariç :) Niye öyle bitirdi ki niye yani. Hiç gerek yoktu bence.

    YanıtlaSil
  7. İzlemedim akşama bakmam lazım :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,

    Bu filmi daha önce duydum fakat izleyememiştim. Hatırlattığınız için teşekkürler, yorumlarınızı dikkate alarak izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  9. Ben bu filmi çok severim, birkaç defa izledim:) sonu da hayatta hiçbir şey ''tam'' olmaz diyor sanırım... sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. yıllaaar önce izlemiştim, gerçekten de harika. Bu arada neredesin ama seeen

    YanıtlaSil
  11. İzlemeliyim ben de . Sağol tanıtım için. Blogun çok güzel takipte olacağım.
    Sevgiler .:)

    YanıtlaSil
  12. Instagram'dan geliyorum takipteyim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  13. biri bana iyilik yapınca ona yapmayıp başkasına yapıcam..hıımmm ;) değişik ve etkileyici!! İzlemeliyim!!! Bu arada blığuna bayıldım :) Instadan da takibe aldım seni!!!
    LuNa'dan sevgiler!! :)

    YanıtlaSil
  14. İyilik yapın iyilik bulun 👏 Didemika en kısa sürede annemle izleyeceğim çok seviyoruz ikimizde bu tarz filmleri öpüyorum seni koskocaman ^.^

    YanıtlaSil
  15. şaşırtıcı sonu merak ettim bak şimdi :)

    YanıtlaSil
  16. İzlenesi bir film gibi Didem'cim. Ne güzel bir slogan ve ne güzel bir amaç keşke böyle bir zincir gerçekten başlatılabilse. O zaman dünya baştan aşağı değişirmiydi ki acaba?

    YanıtlaSil
  17. Hu hu hu tatli düdükocuk bloga doncek misin. Ben yavastan basladim didemcim bloga��������

    YanıtlaSil
  18. Senin her yazın iyilik, her enerjin bumerang enerjik insan :D
    Sevgiler Didemciğim.. Sıra sıra uğruyorum çok özledim :)
    Film de güzelmiş, fikir de.. bayıldım.

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel şeyler paylaşıyorsunuz. ����

    YanıtlaSil
  20. Ben himen den başka flim sevmiyom . �� Yada olacak Kemal Sunall ah ah..
    Daa sen nerelerdesin bakayım. Su bloguna yazılar yaz bakalım biraz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahanda fırçayı yedik .... Dönüyorum tamam tamam ... AZ kaldı ... Hatta şimdi bir gezi yazısı gireyim bari ;)

      Sil
  21. Şimdi evde napsam derken film önerini gördüm.İzledim ve harika bir filmdi, teşekkürler Didemcim. Sonu keşke öyle olmasaydı diyorum :( sevgiler ��

    YanıtlaSil
  22. Demin Sen Aydınlatırsın Geceyi filmini izledim. Blogu gezerken yine film gözüme takılınca şahane oldu. *.* İzleme listeme ekledim hemen.

    YanıtlaSil

Laf aramızda; yorumlarınızla minik sihirli dokunuşlar yapabilirsiniz ...
Destek olalım istemez misiniz?
Gözüm yorumlarınızda ....

Killing Eve

  İngiliz yazar Luke Jennings'in , Codename Villanelle adlı kitaplarından uyarlanan ve BBC’nin düşük bütçe ile çektiği kaliteli yapımla...